Rys.1 Pozostałość po odstrzelonym prawym stateczniku poziomym.
Rys.1 Pozostałość po odstrzelonym prawym stateczniku poziomym.
doradcaR305 doradcaR305
3946
BLOG

Prawy statecznik poziomy ślady wybuchu

doradcaR305 doradcaR305 Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 68

 

 

Ślady wybuchów w prezydenckim TU 154 M występują na wielu zdjęciach ze Smoleńska. Wybuchy można uznać za udowodnione  od czasu opublikowania raportu dr Szuladzińskiego w 2012 r Niedawno obecność wybuchów w Smoleńsku przyznał publicznie ekspert dr Laska M.Setlak .Na wielu zdjęciach z katastrofy które już wyciekły ze śledztwa i które oficjalnie opublikował dr Lasek zobaczyć można charakterystyczne kształty zniszczeń wskazujących jednoznacznie na wybuch.

Zajmijmy sie dzisiaj  statecznikiem poziomym prawym. Lewy był częściej opisywany  jest ulubionym tematem blogera Janosik i jest słynny z tego ,że Rosjanie przenieśli go tak żeby znajdował sie bliżej prawego i bliżej pionowego. Być może był on przenoszony dwa razy.

Weźmy na początek rys.1.fragment zdjęcia ze zbiorów dr Laska ze stronyhttp://www.faktysmolensk.gov.pl/dokumentacja-zdjeciowa   Zdjęcie o numerze 20100411039.jpg u Laska nosi tytuł: Główne pole szczątków widziane od strony lotniska. Widoczne drzewa połamane podczas upadku samolotu.”   Widzimy w głębi niewielki fragment końcówki prawego statecznika ,a z prawej strony odłamany ogon ze statecznikiem pionowym (niewidoczny) i miejscem odłamania prawego statecznika poziomego od ogona. Z wielu dostępnych w sieci zdjęć wybrałem to ujecie miejsca odłamania statecznika , gdyż nieodparcie kojarzy się ze scenerią wojenną. Kojarzy się , z odstrzelonym skrzydłem. Dla porównania rys2. ( Na podstawie http://www.ww2incolor.com/gallery/albums/black_and_white/4009441841_G.sized.jpg)  Samolot z odstrzelonym skrzydłem z II wojny światowej który mimo urwanej końcówki powrócił do bazy. Prawda ,że podobny widok. ? Weźmy inne zdjęcie przedstawiające to samo miejsce urwania prawego statecznika poziomego rys.3 ( ze strony http://smolensk-2010.pl/wp-content/uploads/2012/04/LEWY-STATECZNIK-SMOLENSK-10-04-2010-MAPA-KATASTROFY-TU-154M.jpg ) Powiększymy trochę ,żeby zobaczyć detale :rys.3a i co widzimy nie ma złudzeń tam są widoczne wyraźne osmalenia zaznaczone na powiększeniu. Nie można ich pomylić z grudkami błota którymi pokryta jest reszta ogona . Grudki błota zostały nastrzelone na ogon podczas krótkiego epizodu zetknięcia kół Tupolewa z gruntem. Widać również ,że przekrój przełomu pozostał czysty ,co świadczy , o tym ,że statecznik odstrzelono po kontakcie kół z podłożem (pewnie tuż po) i ze po odstrzeleniu nie miał on kontaktu z gruntem od strony tego przełomu. Czysty przełom to także dowód na to ,że statecznik nie złamał się na skutek orania statecznikiem o ziemie . Inaczej wyglądałyby blachy w przełomie i byłyby pobrudzone trawa glebą i gałązkami. 

Z prawej strony odłamania widnieje ciekawostka utworzył sie znak ,który nazwałem twarzą szatana.Równie dobrze można nazwać ten nieoczekiwany tajemniczy znak twarzą anioła śmierci ,czy ducha śmierci.

Zobaczmy jeszcze ten sam przekrój po przewiezieniu na lotnisko. Rys.4 jest fragmentem zdjęcia ze zbiorów dr Laska z podkatalogu „ Szczątki samolotu na płycie lotniska Smoleńsk Siewiernyj” To zdjęcie ma nr DSC_0303.jpg i jest zatytułowane: Szczątki tylnej części Tu-154M 101 - na pierwszym planie górna powierzchnia połamanego statecznika poziomego.

Widzimy tu wyraźniej niż na poprzednim zdjęciu szczegóły przełamania . Widać ,że jedna z blach tworzących żebro wewnętrzne została odkształcona zwiększonym ciśnieniem po jednej stronie co sugeruje wybuch wewnętrzny i pokazuje kierunek przemieszczania się fali uderzeniowej. Widać tez w powłoce poniżej powstały fałdki, będące odkształceniami plastycznymi. To tez świadczy o wybuchu . W chwili wybuchu powłoka skrzydła statecznika była naprężona ciśnieniem i dodatkowo podgrzana gazami wybuchowymi co sprzyjało powstaniu i rozchodzeniu się fali plastycznej, szybko zamrożonej bo wybuch trwa krótko. Widzimy ,że osmalenia z powłoki zostały już wyretuszowane . Twarz szatana tez się trochę rozmyła. Podobne fałdki czyli zamrożona fala plastyczna w powłoce statecznika poziomego są doskonale widoczne na rys.5 będącym fragmentem ulubionego zdjęcie blogera Janosika” z lotniska. Na tym zdjęciach statecznik jest już umyty ,a ślady wybuchu w postaci zamrożonych fal plastycznych i tak pozostały.

 Urwana cześć prawego statecznika jest doskonale widoczna  z paru stron na filmie WIsniewskiego i jest to pierwsza duża cześć wraku którą sfilmował Wiśniewski . Rys 6 i 7 to kadry z filmu Wisniewskiego  http://www.youtube.com/watch?v=YQUCTbg8rio

Na Rys. 6 widzimy fragment Prawego  statecznik poziomego z filmu Wisniewskiego  Taki fantazyjny kształt rozerwanego poszycia ( przypominający trochę słonia )  można uzyskac tylko poprzez wybuch.

Rys.7  przedstawia statecznik poziomy prawy Tu 154 Odgięta na zewnątrz blacha, poskręcana we wszystkich kierunkach ( grzebień powybuchowy),ślady osmaleń, tu nie ma wątpliwości tu był wybuch. Rys. 7 to również powiększony fragment kadru z filmu Wisniewskiego.

Najpierw odpadł lewy statecznik. Na zdjęciu satelitarnym z 11 kwietnia leży pomiędzy sladami przyziemienia kół a Kutuzowa . później Rosjanie przenieśli go bliżej prawego. Dalej znajduje się prawy statecznik poziomy bohater tej notki   i ogon Tupolewa  z resztkami stateczników poziomych i ze statecznikiem pionowym.

Wnioski;

1.Zdjęcia oderwanego prawego statecznika poziomego oraz resztek tegoż statecznika pozostających na ogonie TU 154 M nie pozostawiają wątpliwości ,że uległ on destrukcji na skutek wybuchu.

2. Głowne slady wybuchu to

a) blachy poszycia wygięte na zewnątrz z brzegami pozwijanymi we wszystkich kierunkach w fantazyjne kształty.

b)wygięty ciśnieniem profil wewnętrzny.

c) ślady osmaleń na blachach poszycia od wewnątrz i od zewnątrz.

d) zamrożone grzbiety fal plastycznych powstałych w momencie wybuchu na poszyciu statecznika.

3. Przekrój oderwania statecznika jest czysty pozbawiony grudek błota resztek trawy i gałęzi co oznacza ,że nie zostal on przełamany za skutek orania ogonem o glebę jak stanowi raport Millera.

Zobacz galerię zdjęć:

Rys.2 Ten pilot powrócił z odstrzelonym skrzydłem do bazy (II WS).
Rys.2 Ten pilot powrócił z odstrzelonym skrzydłem do bazy (II WS). Rys.3 Widok resztek statecznika na polu szczątków. Rys. 3a Osmolenia powybuchowe na powierzchni statecznika. Rys. 4 Widok resztek statecznika na lotnisku. Rys.5 Zamrożone fale plastyczne po umyciu wraku. Rys.6  Fantazyjne kształty blach prawego statecznika oderwanego wybuchem od ogona. Rys. 7 Ślady osmoleń i grzebień powybuchowy na prawym stateczniku poziomym.
doradcaR305
O mnie doradcaR305

Jestem logiczny ale bywam warjacyjnie romantyczny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka